divendres, 12 d’abril del 2013

SEGUIMENT DEL CAS

MARÇ

Una de les meves finalitats durant les pràctiques era seguir el cas d' X. Ara m'adono que al planificar les fases en el meu preprojecte vaig ésser molt agosarada ja que vaig plantejar-me seguir tota l'avaluació del cas i fins i tot la correcció i interpretació de les proves i l'enfocament de la intervenció posterior.
Ara, però, després d'unes setmanes assistint al centre veig que no és possible. Per una banda els pares van decidir que només vingués un dia a la setmana, i d'altra banda dos dies no ha vingut, per tant es va retardant l'avaluació. A més a més el meu tutor de pràctiques corregeix les proves quan té un forat o a casa, fet que fa impossible que jo pugui ser-hi, tot i que algun dia he vist altres correccions de proves, en funció de si sóc o no al centre. Però bé, les coses no sempre són com un es planteja, així que m'he de basar amb el que veig!

El primer que es va fer és un recull de dades de l'escola (entrevista amb la tutora) i la família (entrevista amb els pares) de les quals, en faré quatre pinzellades:

El motiu de la consulta és perquè detecten problemes de concentració, té dificultats per entendre el que llegeix, i es despista molt ràpidament. A casa no fa massa cas, quan se li demana algo diu que no vol, no fa els deures... I a l'escola torna els examens amb blanc, és immadur, és relaciona amb un grup limitat... Tot i així es mostra feliç, és ordenat a casa i no és conflictiu.

D'aquestes entrevistes es vol aconseguir el màxim d'informació de la vida de l'X, des que va néixer fins ara, si es creu que aquesta informació pot ajudar a entendre què li passa.

Després de conèixer l'X, en dos ocasions, es fa difícil percebre tot això que en diuen, ja que es va mostrar molt atent, interessat i obert en ambdós casos. És evident que les persones s'han de conèixer i que en diferents situacions actuem de manera molt diferent.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada