Dijous 21/3/2013: FASE 7
Aquest dijous, durant una estoneta que ens vam quedar a última hora, una companya del centre em va explicar per sobre en què consisteix el DN-CAS. De fet he vist que per conèixer bé aquesta prova cal dedicar-hi molt de temps, cosa que no serà possible. Tot i així encara que sigui per sobre, em sembla força interessant, sobretot per la informació que t'aporta.
Durant aquesta estona em plantejava:
-Conèixer les parts de la prova i els resultats.
Per això em va ensenyar les quatre parts en que es divideix la prova (plantejament, seqüencial, simultani i atenció) i dins d'aquestes parts quines proves hi ha. Finalment la pàgina de resultats, que actualment només entrats a l'ordinador aquest et fa els càlculs i t'imprimeix els resultats i una gràfica. Em va servir almenys, per si veig passar-ne un un dia d'aquests no anar tant perduda!!
Us faré cinc cèntims del que vaig aprendre a trets molt generals, i així podeu veure en què consisteix:
Us faré cinc cèntims del que vaig aprendre a trets molt generals, i així podeu veure en què consisteix:
ESCALA
|
DEFINICIÓ
|
SUBTESTS
|
DEFINICIÓ
|
PLANIFICACIÓ
|
S’usa per seleccionar, aplicar i
avaluar possibles solucions als problemes.
|
Aparellar
números
|
Aparellar números iguals per files.
|
Planificació
de codis
|
Sota cada lletra han d’omplir l’espai
amb els símbols corresponents.
|
||
Planificació
de connexions
|
Enllaçar números distribuïts a l’atzar
en ordre (número i lletra) successiu.
|
||
SIMULTANI
|
Ajuda a arribar al tot perceptiu o
conceptual a través d’estímuls separats.
|
Matrius
no verbals
|
Descobrir la solució a una analogia no
verbal presentada en forma de matriu.
|
Relacions
espacio-verbals
|
Relacionar instruccions orals amb
relacions espacials dibuixades.
|
||
Memòria
de figures
|
Es mostra 5 segons una figura geomètrica,
que després ha d’identificar.
|
||
ATENCIÓ
|
Procés cognitiu que fa que el subjecte
es centre en un estímul concret evitant aquells irrellevants.
|
Atenció
expressiva
|
A partir de dibuixos d’animals o
colors, segons l’edat, han de respondre atenent únicament els estímuls
correctes.
|
Cercar
números
|
S’han de subratllar els números
indicats en un full ple de
distractors.
|
||
Atenció
receptiva
|
Subratllar figures iguals per les
seves característiques físiques i després lèxiques.
|
||
SEQÜENCIAL
|
El subjecte integra els estímuls en un
ordre per tal de comprendre el seu significat.
|
Sèries
de paraules
|
Repetir paraules monosíl·labes que es
llegeixen una/segon.
|
Repetició
de frases
|
Repetir una frase presentada oralment que
tenen un conflicte semàntic.
|
||
Velocitat
de la parla (5 – 7 anys)
|
Es llegeixen sèries de tres paraules que
cal repetir en ordre deu vegades.
|
||
Preguntes
sobre les frases (8 – 17 anys)
|
Respondre preguntes sobre les frases
presentades al subtest Repetició de
frases.
|
De moment això és una primera pinzellada, quan ho pugui veure a la pràctica segurament ho entendré millor!
Bona setmana santa a tothom!!
Bona setmana santa a tothom!!
Què interessant! No coneixia aquesta prova... T'aniré seguint per saber-ne més, sembla que pot aportar molta informació per a una posterior intervenció, no?
ResponEliminaSembla Olga. Jo tampoc la coneixia i allà al centre la fan servir amb tots els nens, i curiosament a l'escola on estic treballant aquest any, l'han comprat. Es veu que fan un màster i tot perquè es basa en una teoria.
ResponEliminaJa posaré més cosetes...