dilluns, 25 de març del 2013

APROXIMACIÓ AL DN-CAS

Dijous 21/3/2013: FASE 7

Aquest dijous, durant una estoneta que ens vam quedar a última hora, una companya del centre em va explicar per sobre en què consisteix el DN-CAS. De fet he vist que per conèixer bé aquesta prova cal dedicar-hi molt de temps, cosa que no serà possible. Tot i així encara que sigui per sobre, em sembla força interessant, sobretot per la informació que t'aporta. 

Durant aquesta estona em plantejava:
-Conèixer les parts de la prova i els resultats.

Per això em va ensenyar les quatre parts en que es divideix la prova (plantejament, seqüencial, simultani i atenció) i dins d'aquestes parts quines proves hi ha. Finalment la pàgina de resultats, que actualment només entrats a l'ordinador aquest et fa els càlculs i t'imprimeix els resultats i una gràfica. Em va servir almenys, per si veig passar-ne un un dia d'aquests no anar tant perduda!!

Us faré cinc cèntims del que vaig aprendre a trets molt generals, i així podeu veure en què consisteix:

ESCALA
DEFINICIÓ
SUBTESTS
DEFINICIÓ


PLANIFICACIÓ
S’usa per seleccionar, aplicar i avaluar possibles solucions als problemes.
Aparellar números
Aparellar números iguals per files.
Planificació de codis
Sota cada lletra han d’omplir l’espai amb els símbols corresponents.
Planificació de connexions
Enllaçar números distribuïts a l’atzar en ordre (número i lletra) successiu.


SIMULTANI
Ajuda a arribar al tot perceptiu o conceptual a través d’estímuls separats.
Matrius no verbals
Descobrir la solució a una analogia no verbal presentada en forma de matriu.
Relacions espacio-verbals
Relacionar instruccions orals amb relacions espacials dibuixades.
Memòria de figures
Es mostra 5 segons una figura geomètrica, que després ha d’identificar.


ATENCIÓ
Procés cognitiu que fa que el subjecte es centre en un estímul concret evitant aquells irrellevants.
Atenció expressiva
A partir de dibuixos d’animals o colors, segons l’edat, han de respondre atenent únicament els estímuls correctes.
Cercar números
S’han de subratllar els números indicats  en un full ple de distractors.
Atenció receptiva
Subratllar figures iguals per les seves característiques físiques i després lèxiques.


SEQÜENCIAL
El subjecte integra els estímuls en un ordre per tal de comprendre el seu significat.
Sèries de paraules
Repetir paraules monosíl·labes que es llegeixen una/segon.
Repetició de frases
Repetir una frase presentada oralment que tenen un conflicte semàntic.
Velocitat de la parla (5 – 7 anys)
Es llegeixen sèries de tres paraules que cal repetir en ordre deu vegades.
Preguntes sobre les frases (8 – 17 anys)
Respondre preguntes sobre les frases presentades al subtest Repetició de frases.




De moment això és una primera pinzellada, quan ho pugui veure a la pràctica segurament ho entendré millor!
Bona setmana santa a tothom!!

2 comentaris:

  1. Què interessant! No coneixia aquesta prova... T'aniré seguint per saber-ne més, sembla que pot aportar molta informació per a una posterior intervenció, no?

    ResponElimina
  2. Sembla Olga. Jo tampoc la coneixia i allà al centre la fan servir amb tots els nens, i curiosament a l'escola on estic treballant aquest any, l'han comprat. Es veu que fan un màster i tot perquè es basa en una teoria.
    Ja posaré més cosetes...

    ResponElimina