Els meus reptes són dos: veure durant el màxim de temps un cas, des que arriba al centre psicopedagògic per problemes d'aprenentatge i conèixer per sobre, ja que d'això en fan assignatures de la universitat, com funciona el DN-CAS, una prova que avalua la capacitat cognitiva dels alumnes. Per això faré les pràctiques en un centre privat de psicopedagogia.
Potser els objectius generals que em plantejo en relació a aquests dos aspectes són els següents:
-Aprendre quin ventall de possibilitats tenim per fer el diagnòstic a un alumne que presenta certes dificultats a l'escola.
-Decidir junt amb la tutora de pràctiques, un pla de treball a seguir, quines proves passar i quan, i perquè.
-Conèixer diferents proves, què avaluen i com s'interpreten, i amb més detall el DN-CAS.
-Tenir clar el pas de tenir una muntanya d'informació i passar a fer el treball amb l'alumne. Per què treballarem d'aquesta manera? Sobretot cap on enfoquem la intervenció a partir de les dades del DN-CAS.
-Valorar els casos observats de manera positiva, amb convicció de que les intervencions que es fan valen la pena i aprendre que totes les persones som diferents davant els aprenentatges i no per això uns són millors que els altres.
-Un cop finalitzades les pràctiques, haver ampliat el meu coneixement en relació a aquests aspectes i veure que em servirà en un futur.
Finalment i per no allargar més aquesta introducció, vull afegir que em basaré, all llarg de les intervencions al bloc, amb les fases que m'he plantejat dur a terme al centre. Per això les anomeno a continuació:
- Avaluació cognitiva.
- Avaluació de la conducta i la personalitat.
- Avaluació de la lectoescriptura.
- Recull de la informació escolar, familiar i de serveis externs.
- Interpretació de les proves.
- Objectius i com s'enfoca la intervenció.
- Aproximació al DN-CAS.
- Aplicació del DN-CAS.
- Interpretació del DN-CAS.
D'altra banda si considero afegir altres aspectes interessants també ho faré. Apa bon semestre!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada