dimarts, 16 d’abril del 2013

AVALUACIÓ COGNITIVA

15/ 4/2013   FASE 1

Ahir vaig veure acabar de passar el WISC a l'X: endevinalles, ratllar els animals d'entre dos pàgines de petites imatges i problemes de càlcul mental.

Un cop acabat vaig poder observar com s'avalua l'atenció: atenció selectiva i atenció sostinguda. Les proves que es van passar a l'X van ser:

- El test de cares per avaluar l'atenció selectiva. L'atenció selectiva seria seleccionar un element de la resta i ignorar les distraccions. Així doncs el test de cares ens pot donar pistes de com l'alumne pot memoritzar o estar al cas a classe si allò que es diu l'interessa.
La prova consta de 60 elements gràfics, que són cares agrupades de tres en tres, de les quals una és diferent i cal ratllar.

- El CSAT per avaluar l'atenció sostinguda. Aquesta vol dir mantenir l'atenció en una activitat perllongada i és l'atenció necessària per escoltar a classe.
Aquesta prova s'ha de fer a l'ordinador, i consisteix en un seguit de números que van apareixent de forma intermitent sobre un fons negre. Qui fa la prova ha de clicar sempre que apareixi un 3 darrera un 6. El problema és que és una prova que dura gairebé 8 minuts i es fa molt llarga.

Corregir les dues proves és molt senzill, la primera es pot corregir ràpidament amb una plantilla i la segona la corregeix el mateix programa informàtic.
Els resultats de les dos proves que X va fer, van ser molt diferents, ja que l'atenció selectiva va sortir molt bé al contrari que la sostinguda. Sense saber perquè tenim una pista de perquè a la classe els resultats no són bons!
Però jo pensava amb mi realitzant la prova i en primer lloc crec que l'hora del dia pot afectar en els resultats, a última hora de la tarda tots estem més cansats, i d'altra banda vaig pensar que potser els meus resultats també haguessin estat baixos. No sé, penso que la motivació dels alumnes dins les aules també juga un paper important, i això passa amb els adults. Si no t'interessa una tasca és més difícil prestar-hi atenció de forma continuada. Però això ha d'implicar fracàs escolar? Ara cal veure cap on s'ha d'enfocar la intervenció perquè els resultats millorin!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada