dimarts, 16 d’abril del 2013

APROXIMACIÓ AL DN-CAS

FASE 7

Les activitats per tal de conèixer aquesta prova que em vaig plantejar en el meu pla de treball eren, d'una banda que algú del centre m'expliqués una mica com funcionava i en què consisteix, i de l'altre, llegir informació.

Al centre m'han explicat com funciona tenint en compte les limitacions de temps que tenim, les parts amb que consta, com s'entren les dades a l'ordinador, com cal llegir els resultats... A més a més m'han recomanat un llibre que m'estic llegint i que us vull recomanar perquè trobo força interessant i amè:

La senzillesa d'aprendre. Una visió pràctica de les dificultats d'aprenentatge. Carme Timoneda. CCG Edicions.

Carme Timoneda és una professora de la Universitat de Girona i presidenta de la fundació Carme Vidal Xifre de neuropsicopedagogia. Desenvolupa una tasca investigadora centrada en el Diagnòstic educatiu en la vesant cognitiva i emocional.
Aquest llibre explica com és d'important aquesta part emocional i què ens pot explicar. Explica quina informació ens ofereix el DN-CAS i com cal interpretar-la; i tot això amb exemples pràctics que fa que sigui un llibre que penso que val la pena llegir.

Us vull fer cinc cèntims del què he llegit fins ara, a partir de fragments d'aquest llibre:

"Quan la mestra la corregeix, la Mireia ho copia perfectament. Per què? Perquè ara desapareix el problema originari; la Mireia és ben capaç de dibuixar les grafies que la senyoreta li ha escrit a la pissarra. De totes maneres, hi ha alguns alumnes que a la còpia també cometen errades. La raó està en què tot i que per nosaltres sembla que hagin d'utilitzar l'estratègia mirar com està escrit i copiar-ho, ells continuen utilitzant l'estratègia basada en el procés seqüencial de traduir en grafia el so que es repeteixen tot i que es tracta d'una estratègia que no els és eficaç." "la seva planificació no està actuant eficaçment" "Fent un símil, podem tenir un Porsche amb una velocitat màxima de 300 Km/h però el seu conductor el fa córrer sense passar mai de 40 Km/h; tenim el potencial però no l'aprofitem"

"quan la Mireia hagi de tornar a enfrontar la tasca, recorrerà a l'estratègia que té interioritzada, tot i que no sigui eficaç"

"És important tenir en compte que molts nens tenen dificultats d'aprenentatge perquè no coneixen quin és el seu perfil cognitiu i quina és, per tant, la seva millor manera d'aprendre."

"És molt important veure l'errada com un fet positiu que permetrà a l'alumne aprendre quelcom i orientarà el docent quant a l'ajuda que li pot oferir. Cal, però, tenir en compte quin ha estat el procés mitjançant el qual s'ha produït l'errada, evitant caure en el simplisme d'explicar l'errada partint només de l'observació del fet. Cal, doncs, reflexionar"

"gran importància del procés de planificació en l'explicació de moltes errades que els nostres alumnes cometen a les aules."

"Cognició i emoció es donen de la mà mitjançant el procés cognitiu de planificació"


Bé de moment amb això n'hi ha prou, més endavant posaré altres fragments que serveixin per fer-vos una idea del llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada