dimecres, 24 d’abril del 2013

AVALUACIÓ COGNITIVA

22 / 4 /13   FASE 1

Finalment he vist com la meva tutora de pràctiques li passava la prova DN-CAS a l'X.
Conèixer aquesta prova és un dels objectius de les meves pràctiques, però d'altra banda també ens ha servit per fer l'avaluació cognitiva a l'X. 

Per a fer-ho hem tardat dues sessions. Jo he ajudat a cronometrar el temps, ja que la major part de proves tenen un temps establert, i també he ajudat a anotar en el full de respostes per finalment fer la correcció i extreure la informació que busquem. Són proves que poden resultar a vegades feixugues pels nens i nenes així que cal anar-los animant: per exemple dient que ho fan molt i molt bé, descansant una estona per parlar d'algun tema que els interessi o fins i tot picant alguna cosa per menjar. Hem de tenir en compte que els nens han estat tot el dia a l'escola i fins i tot, n'hi ha que abans de venir al centre, han fet alguna activitat esportiva.

En un altre missatge vaig explicar les parts del DN-CAS: planificació, simultani, seqüencial i atenció.
El temps és necessari en algunes proves ja que també, al entrar les dades a l'ordinador, aquest té en compte l'edat, els encerts i el temps. Això és perquè en el cas de l'X li passem les proves de 8 a 17 anys, però aquesta franja d'edat és molt àmplia!!

En el cas de l'X, per exemple, li va encantar la prova de memoritzar figures, i tot i que era tard i estava força cansat, va mostrar molt interès i fins i tot s'ho va passar molt bé, tant que després li vam ensenyar una mica a la seva mare.
Aquesta prova consisteix en mostrar un seguit de figures geomètriques, cada una d'elles deu segons, i llavors les ha de reproduir en un full on hi ha moltes línies que dificulten aquesta reproducció.

Al passar aquesta prova he vist que les instruccions són molt estrictes. Hi ha un llibret que explica el temps exacte, què has de dir als nens, què has d'observar a més a més d'anotar les respostes... Tot i així la meva tutora em va explicar que amb l'experiència ho adaptes una mica a la teva manera, en el seu cas no llegeix què cal dir exacte sinó que mira que el nen o nena ho hagi entès, en la prova de memoritzar figures per exemple, no conta els cinc minuts exactes sinó que ho fa més o menys, no cal observar tots els ítems de cada prova ja que tampoc fan variar tant el resultat, hi ha persones que per no pressionar als nens amaguen el cronòmetre, altres no, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada