dijous, 23 de maig del 2013

INTERPRETACIÓ DE LES PROVES

21 /5 /13    FASE 5


Un cop tenim totes les proves d'X, cal interpretar-les en conjunt per tal d'elaborar l'informe que s'ha de presentar als pares i que servirà de base per a la futura intervenció, si és que n'hi ha. L'objectiu és tenir una base objectiva per enfocar la intervenció. 

Aquest dimarts va ser el meu últim dia de pràctiques i el centre encara no ha elaborat l'informe. De fet la persona que s'encarrega de fer-ho vol recollir més informació de l'escola (de moment només ha parlat amb la tutora per telèfon i té el recull de notes de tots els cursos). Des del centre es dóna molta importància a la informació que aporta l'escola a nivell de conèixer bé l'alumne i la família. Per tant em perdré l'última part del cas, tot i que hem quedat que puc tornar-hi un altre dia i acabar de veure l'informe i conèixer com ha anat amb els pares d'X.

Per ser l'últim dia, el repte que em van posar no va ser petit. La tutora de pràctiques em va demanar que interpretés els dibuixos que havia fet X de la casa, l'arbre i la persona. Sincerament ja els vaig dir que no ho havia fet mai però evidentment em van respondre que així se n'aprèn i ho vaig intentar. Vaig seguir pas a pas les pautes de correcció d'aquestes proves. Per exemple si la casa era gran o petita, a quina part del full estava situada, si tenia fum, si la porta era oberta o tancada, si hi havia línia del terra.... Si la persona tenia els ulls grossos o petits, si tenia braços o no, si tenia òrgans interns o no... Si l'arbre tenia arrels o no, si el tronc era llarg, si la copa tenia forma de núvol... . Tots aquests detalls tenen un significat tot i que no s'ha d'interpretar al peu de la lletra però si que et pot aportar informació.
De fet amb els diferents dibuixos vaig trobar que apareixia diverses vegades l'aïllament, el malestar a casa, d'inadaptació, la impulsivitat...

Després de trencar-me les banyes amb els dibuixos ho vam mirar conjuntament amb la tutora de pràctiques i a més a més vam mirar els dibuixos de la família inventada i de la família de veritat. Aquesta vegada però sense pautes, només sabent quatre coses d'X (per els dibuixos, per les trobades que hem fet, allò que ens ha explicat...). La veritat és que em va semblar molt interessant, poder estar parlant les dues sobre uns dibuixos que pots pensar que són la mar d'innocents i tot el que em vam arribar a treure!!! A X li agrada molt dibuixar i el dibuix de la família inventada tenia molts personatges, però en definitiva la majoria eren del seu món real ja que tenien noms.

I finalment per ajudar a la tutora a elaborar l'informe vam contrastar tot allò que havíem dit entre les dues ( a partir de fer un cop d'ull als resultats d'algunes proves com el WISC, el TAMAI, el DN-CAS...i els diferents dibuixos ), amb els informes trimestrals de l'escola, i així vam poder observar algunes coincidències i detalls importants que cal consultar amb la tutora. Evidentment hi ha certes dificultats (el seqüencial en el DN-CAS és baix) però també hi ha una part molt emocional que és la que segurament cal treballar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada