29 - 4 - 2013 FASE 3
De l'avaluació de la lectoescriptura que se li va fer a l'X, se'n encarrega la logopeda del centre. Per a fer-ho va utilitzar una prova anomenada TALEC, amb l'objectiu de determinar els nivells generals i les característiques específiques d'X en relació a la lectura i l'escriptura.
Aquesta prova es desglossa en dues àrees: lectura i escriptura.
La lectura està constituïda per diferents apartats: lletres, síl·labes i text.
L'escriptura està constituïda per: còpia, dictat i redactat.
Aquest material s'ha escollit amb un augment creixent de dificultat, separat en quatre nivells pel que fa referència a la lectura de texts, comprensió lectora i dictat; mantenint el mateix material pel que fa a la lectura de lletres, síl·labes i paraules, així com per la còpia. Aquests nivells si ho equiparem a cursos escolars començarien per un primer i acabarien per un quart. D'altra banda, la logopeda del centre, ha creat un material similar per alumnes més petits o que crec que no assoleixen el nivell de primer, encara que el cursin.
S'ha de remarcar que la complexitat de la llengua catalana és superior a la del castellà, per no haver-hi una equivalència permanent entre grafema i fonema. Per això, els quatre nivells en que es troba separat el TALEC, poden resultar insuficients per assolir plenament el domini de la lectura i l'escriptura.
Les síl·labes, paraules i textos seleccionats s'han escollit revisant diferents llibres de lectura en català utilitzats en les escoles i corresponents als cursos estudiats.
Per passar la prova sol haver-hi prou temps amb una sessió de 45 minuts i s'ha de passar individualment. Per tal de corregir-la es puntuen els errors comesos i el temps. Els errors són: omissions, substitucions, addicions, inversions... També l'ortografia arbitrària i natural, i la cal·ligrafia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada