30/4/2012
Avui aprofitant que tenia festa he pogut passar al matí al Club de la feina d'Ullà i així veure una altra realitat i conèixer una altra manera de treballar ja que la noia que ho porta no és la mateixa que a Santa Cristina d'Aro. A grans trets podem dir que a Ullà hi ha un nombre molt gran d'immigració, sobretot procedent d'Àfrica, que es concentren principalment en una zona. Però també gent del poble de tota la vida, la qual sempre ha treballat del mateix i ara es troben amb moltes dificultats per buscar feina.
A més a més, a tots aquests condicionants se li afegeix el fet que al centre cívic del poble, on s'ubica els dilluns aquest servei, no té ordinadors. Bé, en tenia fins fa poc, tot i funcionar bastant malament. Així que no hi ha la possibilitat, com a Santa Cristina, de fer recerca de forma autònoma i nosaltres ajudar només quan faci falta. Aquí es pengen les ofertes de feina en una cartellera i les persones interessades en alguna venen, s'assenten i juntament amb la noia encarregada, la Núria, van revisant si les ofertes són adequades, els fa les inscripcions, envia el currículum, els diu on poden anar, etc.
A primera hora fa entrevistes individuals, que aquí no venen donades de Serveis Socials, sinó ella mateixa dóna les hores. Aquestes entrevistes són amb persones del dispositiu que busquen feina i, voluntàriament, desitgen tenir aquest suport. De les tres persones que havien de venir, només han vingut dues. Dos homes d'uns cinquanta anys que estan a l'atur.
Com que la Núria s'ha trobat situacions en que les persones no se senten còmodes amb una altra persona observant, m'he mantingut al marge i he treballat a l'ordinador mentrestant parlaven. Les tasques que han fet són:
-Comentar com va la recerca, on han anat a tirar currículums, si han fet alguna entrevista, etc.
-Arreglar el currículum.
-Preguntes més de caire personal, com per exemple si tens família que t'ajuda, com et sents, etc.
-Preguntes en relació a les facilitats per buscar feina, relacionades amb accés a internet, fotocòpies, etc.
Llavors a mesura que van parlant ella els va donant consells i va fent propostes de millora, tot animant-los si és necessari.
La resta del matí és destinada a totes les persones que venen a consultar ofertes, s'hi volen apuntar, venen a demanar currículums, etc. La Núria té tots els currículums entrats a l'ordinador amb la fotografia amb color. Quan li demanen els en dóna uns deu perquè portin als llocs on creuen convenient.
Avui ha recomanat força, a banda d'inscriure's a les ofertes mitjançant internet, a anar presencialment a l'ETT si és el cas, ja que si et coneixen tens més possibilitat de que t'escullin.
El fet de que cada persona que ve al club passi a parlar amb la Núria, fa que contínuament hi ha gent a la qual cal atendre. Però en general observo que la llengua, en la majoria de gent, és el gran impediment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada