Per concloure aquesta activitat i sobretot el meu canvi conceptual, basat amb la premisa de la perspectiva interactiva entre ciència, tecnologia i societat vull afegir que evidentment abans d'encarar les lectures i el debat tenia unes idees prèvies al voltant dels conceptes ciència, tecnologia, societat i educació,les quals he exposat anteriorment. Aquestes idees, fonamentades amb les meves experiències i coneixements rondaven pel meu cap i amb elles podia organitzar un mapa de conceptes, que vaig plasmar en l'avaluació inicial en forma de minimapa. Ara però, la quantitat d'informació que hem treballat durant aquests dies, ha fet trontollar el mapa i reorganitzar-lo per tal d'introduir-hi nous conceptes.
Sincerament penso que només amb la lectura del mòdul i dels altres documents no tindria una idea tant clara de la relació entre els conceptes bàsics que he anat esmentant si no fos per l'intent, bo o no, de introduir-los tots dins un sol mapa conceptual.
Ara tinc una opinió més fonamentada i decantada cap a una nova visió d'aquestes relacions entre CTS. En el moment del debat em vaig considerar més sociodeterminista ja que em va costar defensar segons quines posicions tecnodeterministes. Però fent aquest recorregut (debat, mòddul, article Domenech i Tirado...) m'adono que amb el canvi conceptual que he fet ara em costa separar les dos posicions i dono més importància als estudis CTS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada